Beleid Sociaal Verantwoord Incasseren


Gerechtsdeurwaarderskantoor De Kluijver hanteert een persoonlijke aanpak bij het incasseren van een vordering. De persoonlijke situatie van de schuldenaar speelt een belangrijke rol waar in het incassotraject rekening mee wordt gehouden. Zowel de belangen van de schuldenaar als de schuldeiser nemen wij in acht. Het incasseren van vorderingen geschiedt door onderzoek naar de (betaal)mogelijkheden, respect voor ieders persoonlijke en financiële situatie en door behandeling van gegevens op integere wijze. Een maatschappelijk verantwoorde benadering van ons kantoor naar de schuldenaar is voor ons belangrijk!

Al jaren staat De Kluijver voor een maatschappelijk verantwoorde aanpak naar schuldenaren en advisering daarin naar schuldeisers toe. Door onze werkwijze te laten toetsen door een onafhankelijke partij zijn wij trots als kantoor dat wij het officiële Keurmerk Sociaal Verantwoord Incasseren mogen dragen. Door het klikken op deze link https://keurmerk-svi.nl/ vindt u meer informatie over de inhoud van het Keurmerk.

Gerechtsdeurwaarderskantoor De Kluijver tracht een strenge incassoaanpak te vermijden en zoekt naar een haalbaar en sociaal incassotraject voor zowel schuldenaar als schuldeiser. Het empathisch vermogen van de medewerkers en gerechtsdeurwaarders van het kantoor werkt dus twee kanten op. Enerzijds heeft de schuldeiser ons de opdracht gegeven een uitstaande vordering te incasseren, anderzijds is empathie richting de schuldenaar nodig met respect voor diens persoonlijke omstandigheden. Een samenwerking tussen de schuldenaar en schuldeiser met de gerechtsdeurwaarder als bemiddelaar geeft doorgaans het beste resultaat.

De kosten die gemaakt worden voor ambtshandelingen in het incassotraject staan vermeld in het Besluit tarieven ambtshandelingen gerechtsdeurwaarders. De overige kostenposten staan vermeld in onze algemene voorwaarden. Wij zijn transparant in de door ons gemaakte kosten. De vordering wordt tegen zo laag mogelijke kosten geïncasseerd. Om de kosten laag te houden heeft het dan ook de voorkeur om door middel van een betalingsregeling de vordering te voldoen. Zo kan de gang naar de rechter worden voorkomen. Die gerechtelijke fase brengt hoge kosten met zich mee en dit kan in veel gevallen voorkomen worden met de medewerking van de schuldenaar.

Ons contact met de schuldenaar loopt voornamelijk schriftelijk (per brief, e-mail of exploot) en telefonisch. Ons doel is om de schuldenaar juist te informeren, extra uitleg te geven waar nodig en richting de juiste stappen in het incassoproces te bewegen, waarbij rekening wordt gehouden met de positie van de schuldenaar. Onze communicatie wordt in heldere en begrijpelijke taal gedaan, zowel telefonisch als schriftelijk. Ook onze website is hierop ingericht. Voor vragen zijn tijdens kantooruren steeds ervaren incassomedewerkers bereikbaar. De bereikbaarheid van ons kantoor is op werkdagen van 08.30 – 17.00 uur en indien gewenst kunt u buiten de reguliere kantoortijden een belafspraak maken met een van onze medewerkers.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten